15. prosinec 2017    

Kocourkov v plánování pražské dopravní infrastruktury


Spadnuvší lávka přes Vltavu v Troji není jen neštěstím pro ty, kteří měli tu smůlu, že se na ní právě nacházeli. Můžeme opravdu blahořečit osudu, že sesun nastal v období, kdy na lávce nebyly davy lidi, maminky s kočárky. Trojská lávka se stala synonymem pro otevření Pandořiny skříňky, najednou vylézají napovrch posudky a zprávy o kalamitním stavu pražských komunikací. Zodpovědný radní Petr Dolínek (ČSSD) se jako místopředseda strany snaží zastavit pád své strany, měl by se však spíše zaměřit na obyvatele, kterým má sloužit.


Je divné, že najednou se zavírají další lávky, údajně preventivně. Hlasy, že však jde o důvody havarijní, jsou stále silnější. Vrchol všeho předvádí pražští úředníci na Hlávkově mostě. Není snad vrabce na pražských střechách, který by neslyšel o kalamitním stavu tohoto centrálního mostu. Plány na jeho rekonstrukci mají vousy ještě delší než členové populární skupiny ZZ Top. K překvapení mnohých vznikla na mostě v době nedávné tramvajová zastávka. Vyžádala si úpravy provozu, instalaci nových semaforů, které dokáží zastavit jednu z nejfrekventovanějších komunikací v Praze. Z neznámých příčin trvalo dost dlouho, než se zastávka dočkala kolaudace a mohla být spuštěna do provozu. Zřejmě bylo nutné regulovat příliv návštěvníků štvanického ostrova, mířícím do obou konců pomocí služeb MHD. Nu, a nyní se dozvíme, že Hlávkův most je v takovém stavu, že po něm nemohou jezdit tramvaje.

Zřejmě most výrazně sešel za poslední rok, jinak to není možné vysvětlit. Úředníci a zodpovědní zástupci přece spolu komunikují, zvažují investice a omezení dopravy na hlavních tepnách, nepřipouští zbytečné akce. Zastávka na Štvanici se ukazuje jako čirý nesmysl, někdo potřeboval získat body a zneužil veřejné prostředky. Bude zajímavé sledovat, na koho ukáže prst primátorky Krnáčové, případně radního Dolínka, pokud se tedy nebude on krčit pod prstem své nadřízené.

(kp.ucho24.cz,foto:mp)
Hlasovali byste pro povinnou volební účast?